Tuesday, May 21, 2013


Kadang2 aku salu terfikir..dalam menghadapi hidup ni, banyaknya ranjau dan liku2 yang tajam terpaksa ditempuhi...Kadang2 kite terpaksa korbankan sesuatu yang kita sayangi dan impikan demi mencapai sesuatu. Dalam kehidupan, banyak yang perlu kita lakukan..setiap kali bertemu masalah & sesuatu keadaan, kita terpaksa membuat pilihan..walaupun kadang2 pilihan tu susah untuk sibuat, tapi kita buat juga,knp? Sebab itu soal hidup kita.Kerana itulah yang terbaik buat kita. Namun begitu,kadang2 aku terfikir juga, kalau pilihan kita itu yang terbaik, kenapa aku masih lagi rasa sedih? Sedangkan itu adalah pilihan kita sendiri. Sepatutnya aku perlu tabah dan sentiasa bersemangat dalam menghadapi rintangan tu KADANG2 AKU SALU INGATKAN PADA DIRI...allah ada bersabda didalam alquran, tak sume perkara yang kita suka itu baik untuk kita dan tak semua perkara yang kita tak suka tu, tak baik untuk kita....aku selalu mengingatkan diri, apa yang berlaku pasti ada hikmahnya dan itulah yang terbaik buat kita.. Mungkinkah ini sekadar dugaan yang Allah berikan agar aku dekat dengannya...adakah dugaan ini sebagai persediaan unruk mase depan aku yang mungkin lebih mencabar? Ya Allah...tak tertanggung rasanya hati ini..bantulah aku ya allah... sesungguhnya engkaulah yang paling memahami isi hatikuu..berilah aku yang terbaik..kuatkan lah hatiku, teguhkanlah pendirianku, tingkatkan lah amalku, berilah aku merasai kemanisan imanmu,kemanisan beribadah kepadamu...ya allah...bantulah hambamu ini ya allah....engkaulah tempat aku bergantung harap,mencurah rasa hati ya allah....engkau maha pengasih, maha penyayang....
Semalu-life.blogspot.com

No comments:

Post a Comment